SundareVatten.se drivs av Conscious Deal Sweden AB varför företagsnamnet Conscious Deal är det som omnämns i texten nedan.

INLEDNING

När du som kund lägger en beställning hos oss innebär det att du godkänner dessa köpvillkor och allmänna villkor. För att vi ska kunna hantera din beställning måste vi behandla och lagra vissa personuppgifter avseende dig som kund, t.ex. ditt namn och din adress, i enlighet med vår Integritetspolicy. Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och försäkrar att vi följer de bestämmelser som gäller enligt tillämplig dataskyddslagstiftning, t.ex. EUs allmänna dataskyddsförordning (”GDPR”) (=Europaparlamentets och Rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter och om upphävande av direktiv 95/46/EG (allmän dataskyddsförordning)).


När du handlar hos oss som konsument omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänst-lagen och Distansavtalslagen.


Vi reserverar oss för eventuella fel i den information som lämnas på denna sida. Vi gör allt vi kan för att informationen skall vara så korrekt som möjligt, men tänk på att exempelvis varornas färg kan skilja sig något från vad du ser på din skärm beroende på vilken webbläsare och vilka inställningar du använder.
Alla priser är angivna i SEK och inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra de priser som framgår på hemsidan utan föregående avisering. Vid eventuell tvist kommer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer att följas.


I de fall en vara är slut på lager kan leveranstiden komma att överstiga utlovad leveranstid. I undantagsfall kan det förekomma att en vara är slut både hos oss och hos vår leverantör och inte kan levereras till dig. I detta fall tar vi kontakt med dig för att försöka hitta en ersättningsvara eller annullera ditt köp.


1. ALLMÄNT


1.1 Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller för beställningar som görs av konsument (”Du” eller ”Kunden”) när Du handlar via någon av Conscious Deals nätbutiker. Vid beställning ingås avtal mellan Kunden och Conscious Deal Sweden AB (”Conscious Deal” eller ”vi”). Genom att använda och beställa varor från dessa hemsidor accepterar Du dessa Villkor. Eftersom vi kan komma att uppdatera eller ändra dessa Villkor i framtiden rekommenderar vi att Du med jämna mellanrum granskar Villkoren, så att Du uppmärksammar eventuella ändringar. Conscious Deal förbehåller sig rätten att ändra dessa Villkor utan att meddela dig om ändringen på förhand. De vid var tid gällande Villkoren kommer att finnas tillgängliga på respektive hemsida och de Villkor som är tillgängliga på Hemsidan vid den tidpunkt då Du gör din beställning gäller för beställningen ifråga. Om Villkoren ändras efter att Du har lagt din beställning gäller alltså de villkor som var publicerade vid tillfället för din beställning genom hela köp- och returprocessen


1.2 Du får inte beställa på sundarevatten.se om Du är under 18 år eller står under förvaltarskap.


1.3 Observera att Du bara får beställa från Hemsidan i egenskap av konsument, och att Du alltså inte får beställa för ett företags eller en näringsverksamhets räkning. Om Du vill beställa i egenskap av näringsidkare ber vi dig att kontakta oss genom de kontaktuppgifter som anges på Hemsidan eller under punkten 10 nedan.


1.4 Conscious Deal reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- eller skrivfel på Hemsidan, exempelvis fel i produktbeskrivningar eller tekniska specifikationer, felaktiga priser eller prisjusteringar eller felaktig information om att en vara finns i lager. Vi förbehåller oss rätten att ändra informationen på Hemsidan när som helst för att rätta eventuella fel, samt att även i övrigt uppdatera eller ändra den information som tillhandahålls på Hemsidan. Om Du har beställt en vara för vilken ett felaktigt pris har angetts så kommer vi att meddela dig detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter behandla din beställning. All bildinformation på Hemsidan ska ses uteslutande som illustrationer och det kan inte garanteras att dessa på ett korrekt sätt återger varans exakta utseende i fråga om exempelvis färg och passform eller funktioner.


2. AVTAL OCH BESTÄLLNING


2.1 Genom att göra en beställning på Hemsidan lämnar Du ett anbud till Conscious Deal om att köpa de varor som Du valt, på dessa Villkor. Conscious Deal förbehåller sig rätten att acceptera eller neka detta anbud. Vi rekommenderar att Du sparar den bekräftelse på ditt köp som Du får per e-mail för att underlätta eventuella kontakter med vår kundtjänst.


2.2 Innan Du slutför din beställning bereds Du tillfälle att granska din beställning för att uppmärksamma eventuella felaktigheter. Vi uppmanar dig att granska din beställning noga innan Du går vidare. Om Du skulle upptäcka felaktigheter i din beställning efter det att Du slutfört beställningen uppmanar vi dig att snarast ta kontakt med vår kundtjänst genom de kontaktuppgifter som anges på Hemsidan eller under punkten 10 nedan. Vänligen observera att din beställning inte kan annulleras sedan den bekräftats. Skulle Du inte längre vilja stå fast vid köpet får Du invänta leverans av produkterna och använda dig av din ångerrätt enligt punkten 5 nedan.


3. PRIS OCH BETALNING


3.1 Vid beställning från Hemsidan gäller de priser som vid varje tid finns angivna på Hemsidan (med reservation för fel i enlighet med punkten 1.4 ovan). Priserna är angivna i svenska kronor och inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra de priser som är angivna på Hemsidan. Naturligtvis tillämpas inte sådana ändringar på beställningar som redan var bekräftade när ändringen gjordes.


3.2 Conscious Deal kan från tid till annan erbjuda kampanjer på sundarevatten.se som kan innebära förmånligare villkor än de som framgår av dessa Villkor. Sådana villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som kampanjen omfattar, i enlighet med vad som anges om kampanjen på Hemsidan. Conscious Deal förbehåller sig rätten att när som helst ändra eller upphöra med sådana kampanjer.


3.3 Betalning accepteras i enlighet med de betalningsalternativ som vid var tid anges på Hemsidan. Conscious Deal har rätt att ta betalt redan i samband med beställningen, om inte något annat framgår av det valda betalningsalternativet. Observera att eventuella begränsningar för de olika betalningsalternativen i förekommande fall framgår av information på Hemsidan. Conscious Deal förbehåller sig rätten att inte tillhandahålla samtliga betalsätt vid varje tidpunkt.


3.4 Conscious Deal förbehåller sig rätten att till tredje part överlåta eller pantsätta betalningsfordringar inklusive avbetalningar som har uppstått i samband med köp av varor i nätbutiken.

3.5 Betalning med Payson
Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 0 kr vid val av 14 dagar betalningsfrist, 29 kr vid val av 30 dagar och 5 kr vid val av att få fakturan skickad med post. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.


4. LEVERANS OCH FRAKT


4.1 I nuläget levereras varor som Du köpt på Hemsidan enbart till adresser belägna i Sverige. De leveransvillkor som framgår av dessa Villkor gäller för leverans inom Sverige.


4.2 Frakt till Sverige är normalt kostnadsfri, om inte annat anges på Hemsidan i samband med din beställning.


4.3 Normalt sker leverans via Postnord inom 2-5 arbetsdagar från bekräftelse av beställning om den beställda varan finns i lager. Conscious Deal kan däremot inte lämna någon garanti avseende leveranstid, bl.a. för att leveranstiden kan komma att bero på faktorer som Conscious Deal inte råder över eller inte kunnat förutse. Om Du inte har fått din vara inom 7 arbetsdagar från att Du beställt varan rekommenderar vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst för vidare information och assistans.


4.4 Om varan levereras som paket ska Du hämta ut paketet inom den tid som framgår av aviseringen, vilken normalt är 14 dagar. Avisering kan ske via post, e-post, sms eller per telefon. I de fall varan levereras som paket ska paketet personligen hämtas ut av Kunden. Ordernummer eller avi-nummer kan komma att krävas, samt giltig fotolegitimation av dig som Kund. Om Du inte hämtar ut ditt paket under den tid som framgår av aviseringen förbehåller vi oss rätten att debitera dig 300 SEK i administrativa avgifter.


4.5 Om din beställning består av flera varor förbehåller vi oss rätten att leverera beställningen i flera separata leveranser. Detta kan vi t.ex. behöva göra om de beställda varorna behöver levereras i paket av olika storlek.


4.6 Observera att efter det att Du mottagit din leverans är det Du som bär risken för varorna. När Du har mottagit dina varor bör Du så snart som möjligt undersöka dem och om Du upptäcker att något är felaktigt eller skadat snarast kontakta vår kundtjänst genom de kontaktuppgifter som framgår av Hemsidan eller under punkten 10 nedan.


5. ÅNGERRÄTT OCH RETURER


5.1 Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i obruten originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Conscious Deal erbjuder kunder som beställer på sundarevatten.se hela 60 dagars ångerrätt. Detta innebär att Du inom 60 dagar från det att Du, eller något Du utsett att motta varan i ditt ställe, mottagit den beställda varan har rätt att ångra köpet genom att meddela Conscious Deal om detta.


5.2 Ångerrätten gäller inte varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller på annat sätt försetts med en tydlig personlig prägel, och inte heller varor med bruten försegling som inte kan återlämnas av hälso- eller hygienskäl.


5.3 Om Du vill ångra ditt köp ska Du meddela Conscious Deal om detta genom att kontakta vår kundtjänst genom de kontaktuppgifter som framgår av Hemsidan eller under punkten 10 nedan, så skickar vi uppgifter om hur du returnerar. Du kan även använda dig av den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram och som finns att ladda ned på www.konsumentverket.se, och sedan skicka den ifylld till Conscious Deal via post eller e-post till de adresser som framgår av Hemsidan. Kontakta gärna vår kundtjänst om Du har några frågor. Returfrakt betalas av kunden. 


5.4 Vid utövande av ångerrätten ansvarar Du för varans skick från det att Du mottagit varan tills det att Conscious Deal har mottagit varan i retur. Varan ska skickas i retur inom 60 dagar räknat från den dag då Du mottog varan i enlighet med de instruktioner som anges under punkt 5.3


5.5 Vid utövande av ångerrätt betalar Conscious Deal tillbaka det belopp som Du har betalat för varan. Conscious Deal har rätt att dra av ett belopp som motsvarar den eventuella värdeminskning som kan ha skett genom att Du har hanterat varan i större utsträckning än vad som krävts för att fastställa varans egenskaper och funktion (exempelvis om varan använts, skadats, tvättats, ändrats eller om etiketter och liknande har tagits bort). Återbetalning sker normalt inom 14 dagar från det att meddelande om utövande av ångerrätt mottogs. Conscious Deal har dock rätt att hålla återbetalningen inne tills den returnerade varan har mottagits, eller tills Kunden visar att varan har sänts i retur. Återbetalning sker normalt genom samma betalningsmetod som valdes av Kunden vid köpet, förutsatt att återbetalning kan ske med samma betalningsmetod och att inte annat överenskommits i det enskilda fallet.


5.6 Om den vara Du mottagit är defekt eller skadad enligt vad som utgör fel enligt vid var tid gällande konsumentskyddslagstiftning har Du rätt att reklamera varan, under förutsättning att Du meddelar Conscious Deal om felet inom skälig tid. Detta innebär att Du så snart som möjligt efter att Du upptäckte felet måste kontakta Conscious Deal och meddela detta. Om Du meddelar Conscious Deal inom 2 månader från det att Du upptäckt felet anses reklamationen alltid ha inkommit i rätt tid. Reklamationsrätten kvarstår fram till 3 år efter köpet.


6. FORCE MAJEURE


6.1 Conscious Deal ansvarar inte för försening som orsakats av omständigheter som Conscious Deal inte kunnat råda över eller rimligtvis förutse, såsom störningar orsakade av konflikt mellan arbetsmarknadens parter, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrade författningar eller myndighetsföreskrifter, tekniska problem, fel i el-, tele- eller dataförbindelser eller störningar i annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av sådan omständighet som beskrivits ovan. Dessa omständigheter ska medföra befrielse från skyldighet att utge skadestånd eller andra påföljder som annars hade ålegat Conscious Deal. Om en situation som avses ovan uppstår ska Conscious Deal snarast möjligt, samt så snart hinder för avtalsenlig fullgörelse inte längre föreligger, informera Kunden.


7. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER


7.1 Samtliga immateriella rättigheter som finns på Hemsidan, så som varumärken och upphovsrättigheter, tillhör Conscious Deal. Det innebär att all användning av Hemsidan eller dess innehåll som utgör ett nyttjande annat än sådant nyttjande som faller inom ramen för Kundens åtgärder avseende beställningar, administration samt nyttjande av tjänster relaterade till Kundens köp av varor via Hemsidan, kräver föregående skriftligt tillstånd från Conscious Deal. Detta innebär att all kopiering och lagring av innehållet från Hemsidan, i dess helhet eller delar därav, för andra syften än en Kunds personliga och icke-kommersiella bruk, kräver ett föregående skriftligt tillstånd från Conscious Deal. Sådant innehåll innefattar, men är inte begränsat till, varumärken, firmor/bolagsnamn, produktnamn, bilder, grafiska designinslag och information om varorna.


7.2 På Hemsidan kan det finnas länkar till webbplatser som ligger utanför Conscious Deals kontroll, och webbplatser utom Conscious Deals kontroll kan länka till Hemsidan. Conscious Deal tar inte något ansvar för innehåll eller funktioner hos de webbplatser som inte utgörs av Hemsidan.


8. OGILTIGHET


8.1 Skulle någon bestämmelse i dessa Villkor anses vara ogiltig eller icke-verkställbar, ska övriga bestämmelser i Villkoren trots detta vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter, förutsatt att Conscious Deal eller Kundens åtaganden under dessa Villkor inte till följd av ogiltigheten framstår som oskäligt betungande.


9. TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTLÖSNING


9.1 Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Conscious Deals kundtjänst.


9.2 Om tvister inte kan lösas i samförstånd med Conscious Deals kundtjänst kan Du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), vilket Du kan läsa mer om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål online på EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som Du hittar på ec.europa.eu/consumers/odr. Ett nationellt tvistlösningsorgan kommer sedan att ta kontakt med dig och Conscious Deal för att försöka lösa tvisten utan att behöva inleda ett domstolsförfarande. Dessa typer av alternativ tvistlösning är i allmänhet snabbare och billigare än ett förfarande i allmän domstol.


9.3 Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt (utan hänsyn till dess privaträttsliga lagvalsregler) och avgöras enligt punkt 9.2 ovan, eller i sista hand av allmän domstol i Sverige.


10. KONTAKTUPPGIFTER


10.1 Conscious Deal Sweden AB (”Conscious Deal” eller ”vi”) E-post: kundservice@sundarevatten.se Telefon: 072-557 22 00 Organisationsnummer: 556998-2290